Når man skriver tekster til social medie opslag, skal de være korte og præcise. De besøgende kan kun se en kort indledning og kan hurtigt blive fristet til at scrolle videre. Teksterne skal starte med en kort indledning, der forklarer emnet og gør læseren nysgerrig. Teksten og mediet skal skabe en sammenhæng, uden 100% at gentage hinandens pointer.
Herunder kan du se nogle af de opslag jeg har lavet til sociale medier:
Pressalit
Care produktlinjen gennem tiden
65-års jubilæums interview med Hanne Rasmussen
THECA
Som marketingkoordinator hos THECA var jeg ansvarlig for at opdatere de sociale medier. Det var Instagram og LinkedIn blev brugt aktivt. Opslagene blevet lavet på engelsk.
THECA sælger sofaer og lænestole via B2B, så derfor var målet med opslag på de sociale medier ikke direkte salg. Strategien var at holde kunder opdaterede på vores produktsortiment og give dem en idé til, hvilke billeder, vinkler og medier de kunne bruge til at reklamere på.
På LinkedIn var det tekster i forhold til kommende messer, produktlancering, nyt POS materiale og ledige stillinger jeg skrev og delte. På 9 måneder, hvor jeg var ansvarlig for LinkedIn profilen, steg følger antallet med 122%. Det var organisk annoncering af social medie opslag.
I august 2018 oprettet jeg Instagram profilen. Efter 9 måneder med organisk strategi, var der 446 følgere.
FLEXLUX
FLEXLUX er et brand under THECA. Det er recliner stole, nogle få sofaer og accessories. Som marketingkoordinator var jeg ansvarlig for FLEXLUX’s instagram og facebook.
I august 2018 oprettet jeg Instagram profilen. Efter 9 måneder med organisk strategi, var der 207 følgere.
Jeg oprettet Facebook siden i december 2018, da vi i januar skulle på messe i Tyskland og gerne vil afprøve geotagging annoncering. Jeg oprettede en geotagging annonce, hvor facebook brugere der var i en afstand af 500 meter fra vores messestand, kunne se vores annonce.
På 5 måneder fik siden 152 følgere, hvor det var organisk.
Digitale Damer
For vores blog www.digitaledamer.dk har vi en Facebook side og en Instagram profil. I forhold til strategi læser vi bøger, ser webinarer og tager kurser, for at blive klogere på algoritmerne. Når vi planlægger social medie opslag bruger vi Trello og Later både til Facebook og Instagram. Vi har i juni 2020 skiftet fokus og har denne vision:
Vi vil gerne opbygge et fællesskab af Digitale Damer, der vil være med til at skabe en bæredygtig arbejdskultur og har passion for marketing. Vi vil have et tema for hver måned og forsøge at skaffe tips og tricks fra inspirationskilder, som vi vil dele med jer. Et sted, hvor der er plads til alle nuancer af dig, hvor vi åbent kan snakke om vores udfordringer, sejre og inspirerer.
Vi har ikke ret mange følgere på Facebook, men vi arbejder på en strategi og overvejer annoncering. Vi deler opslag cirka 3 gange om ugen.
På profilen deler vi et opslag hver dag (undtagen søndag). Vi skifter mellem citater, tips og blogindlæg, og vi har 3-5 eksperter/erfarne til at dele råd og svare på spørgsmål til hver måneds tema.
Fra februar til august er profilen vokset med 600 følgere organisk.
Se vores nyeste opslag på Instagram her:
I september har vi oprettet en LinkedIn side, hvor vi vil dele vores blogindlæg, månedstema og gæsteindlæg. Se profilen HER