Sociale medier

Grafisk opsætning fungerer rigtig godt på sociale medier. Det kan f.eks. være informationer om et kommende event, citater, produktinformationer, logoer eller udtalelser. Det er en nem måde at informere uden at målgruppen læser teksten under billedet. Herunder har jeg opdelt mine eksempler i coverbilleder, opslag og historier.

Hvis der skal laves flere med samme layout, laver jeg en skabelon med skrifttype(r), farver og placering af indhold. Det gør det hurtigt at lave f.eks. 10 citat opslag til Instagram.

Coverbilleder

Pernille Wahlgren

For at skabe en rød tråd til Pernille’s sociale medier har jeg designet nye coverbilleder til alle hendes medier. Jeg har holdt dem i samme farve og brugt samme skrifttyper, som er bestemt ud fra den nye brandidentitet. Teksten skaber en sammenhæng, men er ændret lidt i indhold, i forhold til de respektive medier.

Digitale Damer

For at give mulighed for at lære os hurtigt at kende, har jeg designet 4 covers til vores Facebook. Mit fokus var på at give korte informationer omkring vores blog og mål.

Talentbureau Danmark

For at skabe en genkendelighed til hjemmesiden, har jeg lavet covers til de sociale medier: Facebook og LinkedIn.

Opslag til sociale medier

Pernille Wahlgren

Pernille har mange gode citater og tips, så derfor var det nemt at finde indhold og lave over 20 grafiske opslag, som hun kan bruge på sine sociale medier. Herunder er eksempler med de 6 farver, der er med i hendes nye brandidentitet.

Digitale Damer

For at få et ensartet udtryk, uanset hvem af os det er der designer et nyt grafisk opslag, har vi lavet en skabelon til opsætningen. I brandidentiteten har vi 2 skrifttyper og 5 farver, vi skifter imellem. Her er der eksempler på variationen:

Du kan se flere af vores grafiske opslag her: https://www.instagram.com/digitaledamer/

Historier til sociale medier

Pernille Wahlgren

Citater

Dette er citaterne fra opslagene ovenover i højere format. Jeg har ændret layout, så de passer i historier på de sociale medier: Instagram og Facebook. Så kan hun vælge, hvor citatet skal bruges.

Mine råd til investering

Pernille’s råd til investering blev til en sammenhængende historie på Instagram, som jeg efterfølgende gemte som en kategori. Dette er også med til at skabe troværdighed, som er en del af målet med den nye brandidentitet.

Udtalelser

Jeg lavede en kategori, med samling af historier på Pernille’s Instagramprofil, der hedder “Udtalelser”. Historierne indeholder citater fra tidligere kunder og deres fornavn.

Digitale Damer

Om damer

Her beskriver vi kort vores relation og hvem vi er. Vi vil gerne være personlige på bloggen, og derfor giver vi læserne mulighed for hurtigt at få et indblik i os.

Vores blog/kategorier

Vi gemmer historier for mange af vores blogindlæg og opdeler dem i de forskellige kategorier. Vi har delt historien på bloggen, da vi havde fået flere følgere, så de ikke skulle gå tilbage til nogle af de første opslag, for at lære vores kategorier at kende. Beskrivelserne af kategorierne kommer først i de gemte historier.