Redesign af Talentbureau Danmark

Min opgave hos Talentbureau Danmark var at opdatere den visuelle identitet. Ejeren, Martin Pagn, havde opkøbt firmaet og havde brug for at gøre det til sin egen stil. Talentbureau Danmark tilbyder værktøjer og sparring i forhold til medarbejder-, leder- og teamudvikling. Det er vigtigt for virksomheden at være brugervenlig og gøre det nemt for kunderne at gennemskue processerne og udbyttet.

Redesign af logoet

Talentbureau Danmark logoet blev ændret en lille smule. Redesign blev, at jeg gjorde det mere enkelt ved at fjerne “.dk”, da denne del gjorde logoet meget aflangt og var blevet en overflødig information. Derudover tilføjede jeg et slogan, så man hurtigere kan danne sig et indtryk af virksomhedens kompetencer.

Før

Talentbureau Danmark logo før ændring

Efter

Redesign af hjemmesiden

Talentbureau Danmark hjemmesiden https://www.talentbureau.dk/ er lavet i WordPress Elementor. Jeg havde aldrig brugt Elementor før, men jeg lærte hurtigt brugerfladen at kende og hvordan nogle bestemte funktioner fungerer. Jeg har udvalgt nogle dele af redesign-processen her.

Header og footer

For at gøre hjemmesiden mere imødekommende og moderne ændrede jeg header til at være hvid og gjorde footeren en smule lysere.

Før

Menu før ændring
Footer før ændring

Det kan være svært at se headeren herunder, da den er hvid, men jeg har også ændret i rækkefølgen på menupunkterne. Det vigtigste skal stå først og det er i dette tilfælde de ydelser, som virksomheden tilbyder.

Footeren har jeg gjort mere overskuelig og enkel, så der kun er de nødvendige informationer.

Efter

Ny meny på web
Ny footer

Forsiden

På forsiden var det svært at danne sig et overblik over, hvad virksomheden kan hjælpe med, derfor indsatte jeg ydelserne direkte på første side i toppen. Derefter kommer logoer fra tidligere kunder, så man kan få en følelse af, at virksomheden og ydelserne er troværdige. Derudover kommer de gode argumenter for at kontakte Talentbureau Danmark og udtalelser fra tidligere kunder.

Før og efter

Læsevenlige tekster

Mange af teksterne var lange og brede, og der var kun opdelinger i form af overskrifter. Jeg har forbedret læsevenligheden ved at dele teksten op i bokse med baggrundsfarve, billeder i den ene side og tekster der ikke er lige så brede som skærmen.

Før og efter

Udtalelser

Udtalelser fra tidligere kunder havde før en side for sig i menuen, men det giver mere mening at dele dem ud på hele hjemmesiden og skrive dem under de ydelser, som kunderne har afprøvet. Derudover var mange af udtalelserne fra 2018, og derved forsvandt troværdigheden en smule. Da jeg indsatte dem på flere undersider valgte jeg at fjerne datoen.

Før og efter

Det vigtigste produkt – Talenttesten

Den ydelse som Talentbureau Danmark leverer flest af, er Talenttesten. Det er en test af personers talenter, så de kan forbedre deres ydeevne, ved at arbejde mest med det, som falder dem naturligt. Før opdateringen af hjemmesiden var der ikke en decideret beskrivelse af testen, og derfor lavede jeg en side, hvor man kan få informationer om alle delene, som testen giver dig svar på. Derved kan man hurtigt danne sig et overblik og ved, hvilke områder man kan forvente at blive testet på.

Talenttesten siden

Siden beskriver alle dele, som testen indeholder, og den er længere end ovenstående billede. Du kan se hele siden her: https://www.talentbureau.dk/om-talenttesten/

I bunden har jeg lavet en beskrivelse af processen man skal igennem, når man skal have lavet testen. Kunderne får her et realistisk billede af hvor lang tid det tager at udfylde den, hvornår de kan forvente et resultat, og hvordan de får det.

Talenttestens proces

Blog

Hjemmesiden har en blog, og før opdateringen kom man direkte ind på en side, hvor indlæggene kom lige efter hinanden. Der var meget tekst og langt ned til et billede. Der var kun mulighed for at danne sig et overblik i sidemenuen til højre.

For at gøre det mere overskueligt har jeg lavet en forside for blogindlæggene, dvs. at man kan se alle indlæggene, når man klikker på “blog”. Derefter kan du klikke ind på de forskellige indlæg.

Før og efter

Det visuelle udtryk

Talentbureau Danmark har 2 primærefarver som bruges i brandidentiten. Det er mørkeblå og lilla.

Der var ikke ret mange farver og billeder før. Jeg har valgt at lave baggrunde i mørkeblå bagved nogle af tekststykkerne, for at lave opdelen i teksten og give det et visuelt udtryk. Derudover har jeg sat flere billeder ind.

Før og efter

Før og efter

Ikoner

Jeg har tegnet ikoner til Talentbureau Danmarks visitkort.

Visitkort for Talentbureau Danmark

I forhold til processen for talenttesten, så giver det et bedre overblik når der er noget visuelt at kigge på, og at der ikke kun er tekst. Derfor har jeg tegnet 5 ikoner, der beskriver processen.

Hvordan Talenttesten foregår

Visitkort

Martin ville gerne have et visitkort, hvor han hurtigt kan forklare folk han møder, hvad talenttesten går ud på og giver af udbytte. Derfor lavede vi et visitkort på 4 sider. Efter en del tests og rettelser fik vi designet et overskueligt visitkort med den nødvendige information.

De 2 ydre sider er som et almindeligt visitkort med virksomhedens logo på den ene side og ejerens kontaktoplysninger på den anden side. Inden i var der 2 sider med 4 resultater fra en talenttest. Jeg har skrevet ekstra forklaringer på, så det er nemmere at gennemskue, hvad det beskriver.

SoMe covers

For at skabe en genkendelighed har jeg lavet covers til LinkedIn og Facebook, der passer i stilen med hjemmesidens nye design.

LinkedIn cover
Facebook cover

Du kan se det færdige redesign af hjemmesiden her: https://www.talentbureau.dk/