Brandidentitet for Pernille Wahlgren

Jeg hjalp Pernille Wahlgren med markedsføring af hendes hjemmeside, sociale medier og nyhedsbreve, ved at opdatere hendes brandidentitet. Hun er selvstændig og holder foredrag, workshops og online-kursus om aktiehandel. Det er vigtigt at hendes kommunikationen er troværdig og personlig, da hun arbejder ud fra sine egne erfaringer med aktiemarkedet. Dette havde jeg fokus på, da jeg opdaterede hendes visuelle identitet.

Alle designs er lavet i InDesign, men jeg har også lavet dem i online programmet Canva, for at Pernille kan redigere i dem og lave flere i samme stil, da jeg var færdig med at hjælpe hende.

Jeg vil herunder gennemgå de forskellige dele af brandidentiteten, som jeg har opdateret.

Designmanual

For at gøre det nemt for Pernille at fortsætte med at bruge de samme farver i sin markedsføring fremover, har jeg opstillet farvekoderne i en designmanual. Herved kan hun indtaste dem i Canvas eller PowerPoint i nyt materiale.

Jeg har valgt farverne ud fra hendes tidligere materiale og de 3 øverste farver er de primære. Fokus har været på farver der udstråler troværdighed, tryghed og seriøsitet med et feminint og enkelt touch.

Hjemmeside – Forside design

Pernille har en meget enkelt hjemmeside www.pernillewahlgren.dk , men jeg synes at forsiden manglede noget inspiration til de besøgende i forhold til, hvad de kunne forvente at finde på siden.

Herunder kan du se, hvordan forsiden så ud, før jeg opdaterede den.

Forsiden før

For at inspirere satte jeg citater og beskrivelser ind, som kort beskriver, hvad der er på 4 vigtigste sider. Knapperne gør det nemt at komme til undersiderne og billederne er med til at sætte ansigt på, hvem der står bag profilen. Derudover har jeg indsat citater fra kunder i bunden, for at øge troværdigheden.

Forsiden nu

Hjemmeside – Nyhedsbrev formular

For at tilmelde sig nyhedsbrevet skulle man tidligere udfylde en formular, som kom frem på forsiden de første 3 gange man besøger den. Dvs. at hvis brugeren har været på forsiden 3 gange, men har afvist boksen uden at tilmelde sig, kan de ikke få boksen frem igen, før de nulstiller deres søgehistorik.

Jeg ville derfor gøre det nemt for brugerne altid at finde formularen, uden at den behøvede dukke op på forsiden. Her ser du nyhedsbrev boksen:

Nyhedsbrev formular som boks

For at imødekomme dette lavede jeg en ny side til nyhedsbrev formularen, som også fik en plads i menuen. For at få nyhedsbrev formularen frem mere end 3 gange har jeg kodet en knap i HTML, som trigger formularen til at komme frem, når man trykker på den. Prøv funktionen her: https://pernillewahlgren.dk/nyhedsbrev.html

Dette gør også at Pernille kan dele et direkte link til nyhedsbrev tilmelding i sine opslag osv. Derudover har jeg indsat knapper med “Tilmeld nyhedsbrev” på alle siderne i bunden, som opfordring til handling.

Nyhedsbrev siden

Sociale medier – Coverbilleder

For at lave en rød tråd på sociale medier har jeg designet nye coverbilleder til alle hendes medier. Jeg har holdt dem i samme farve og brugt samme skrifttyper, som er bestemt ud fra den nye brandidentitet. Teksten skaber en sammenhæng, men er ændret lidt i indhold, i forhold til de respektive medier.

Virksomheds Facebook side
Lukket Facebook gruppe
Privat LinkedIn profil
Virksomheds LinkedIn side
Twitter
YouTube

Sociale medier – Instagram beskrivelse og stories

Tidligere var teksten på Pernilles Instagram profil:

  • Pernille Wahlgren
  • Foredragsholder, forfatter & investor
  • Skriver på bogen Lev & tænk enkelt
  • pernillewahlgren.dk

Jeg ville gerne have at teksten skulle svare på; hvem er Pernille og hvad kan hun hjælpe mig med? Derfor ændrede jeg det til:

  • Pernille Wahlgren
  • Foredragsholder, forfatter & investor
  • Lev & tænk enkelt – Invester dine penge
  • Jeg hjælper dig på vejen mod økonomisk frihed
  • pernillewahlgren.dk

Derudover har jeg ryddet op i hendes gemte historier og lavet nogle kategorier, som giver mere mening for hendes virksomhed og budskab.

Nyhedsbrev coverbilleder

For at få den nye design stil med i nyhedsbrevene har jeg lavet nogle coverbilleder, som hun kan bruge. Jeg har designet et standard coverbillede og et til en Black Friday special.

Standard coverbillede
Black Friday special

Grafik til sociale medier

Opslag

Pernille har mange gode citater og tips, så derfor var det nemt at finde indhold og lave over 20 grafiske opslag, som hun kan bruge på sine sociale medier. Herunder er nogle eksempler, hvor du også bedre kan se de 6 farver fra designmanualen.

Stories

Jeg har også opsat indholdet i højere format, så det passer i stories på Instagram og Facebook.

Stories – Mine råd

Jeg har opsat nogle af hendes råd, så det blev til en sammenhængende historie på Instagram, som jeg efterfølgende gemte som en kategori. Dette er også med til at skabe troværdighed, som er en del af målet med den nye brandidentitet.

Videoer til sociale medier

Jeg har lavet 3 forskellige grafiske videoer, som Pernille kan bruge på sine sociale medier. Jeg har lavet dem enkle og forholdsvis neutrale i forhold til indhold, så de kan bruges flere gange. De 2 første i lavet i format til Instagram opslag og den sidste er lavet i format til Facebook opslag.

Instagram format
Nyhed nyhed nyhed
Instagram format
Ny workshop
Facebook format
Online-kursus

PowerPoint design stil

Jeg har opdateret hendes PowerPoint med en ny skrifttype, der passer sammen med alt andet i den nye brandidentitet og farver fra designmanualen. Herunder er slidet med forsiden, et slide med grafiske figurer, et slide med et citat og det sidste slide i PowerPointen har henvisning til hendes Facebook side og gruppe.

Jeg har opdateret Pernille’s brandidentitet i forbindelse med en 4 ugers praktik i hendes virksomhed i oktober 2019.

Få inspiration til farver til din markedføring her: http://pernilleml.dk/farveinspiration-til-dit-grafiske-arbejde/

Lær hvor du downloader fonte til din markedsføring her: http://pernilleml.dk/fonte-valg-og-download-af-skrifttyper/